torsdag 3. juni 2010

Kaninredderen:)

Det går framover (heldigvis) med husprosjektet og det begynner å se litt mer ferdig ut nå når vi har ryddet ut det meste av verktøy,tomme malingsspann osv. Tak og vegger er så godt som ferdig i 1 etasje. Nå står gulvene for tur. Det er gamle tregulv i hele 1 etasje. Vi holder på å prøve ut ut litt ulike typer fugemasse, luting og lakk. Plan for hva vi skal gjøre med gulvene og bilder kommer i løpet av noen dager:)
Da jeg kjørte hjem....eller til mine svigerforeldre sitt hus i går natt etter nok en økt med malekosten, fikk jeg se noe lite og svart i veien. Det var en liten dvergkanin! Tankene gikk fort i hodet om jeg skulle lukke øynene og late som at jeg ikke så dyret og håpe på at noen andre skulle forbarme seg over stakkaren eller stoppe og prøve å fange den. Som medlem i dyrebeskyttelsen kunne jeg ikke bare kjøre forbi:) så det ble på med nødblink og full stopp. Inge kjørte bak meg og tenkte at "selvfølgelig må hu ha me dein der no". Kaninen var tam og kom hoppende og jeg satte den i pasasjersetet. På veien hjem funderte jeg på hva jeg skulle gjøre med den der kaninen. Så forresten en grevling i veien også og Inge var overrasket over at den ikke ble med i Pajeroen også:) Det ble en natt i hundeburet i bila med litt løvetann til nattmat, men kaninen klarte seg fint den. Nå har jeg lånt et bur og kjøpt høy og spon og kaninen har midlertidig oppholdstillatelse i uthuset. Plakater er hengt opp så da er det bare å vente å se da.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar