lørdag 5. juni 2010

Gulvplanen klar!

Vi har nå vært på Ikea og kjøpt skrogene til kjøkkenet og de er nå snart ferdig montert:) Jeg sto oppe i 2 etasje i går og malte da jeg hørte Inge servere noen gloser som ihvertfall ikke passer for små barneører. Da han skulle bore fast den ene foringen, glapp boret og det ble hakk i den fine hvite høyglansforingen :( Derfor ble det en ny tur til Ikea i dag for å kjøpe en ny skapfront som skal brukes til foring......


Jeg så i går at døra til badet i 2 etasje burde få et tredje strøk med maling, men jeg var i tvil om jeg orket fordi klokken var tolv på natta. Men jeg mannet meg opp og brukte det siste jeg hadde av energi på å male døra. Da jeg var ferdig med det kom det noen gloser fra meg også! Døra var malt 2 strøk med S 0-500 N. På det tredje strøket klarte jeg å ta feil maling så døra ble malt med hvit base!! Jeg merket det selvfølgelig ikke før både dør og dørlister var ferdig malt!! Funderer på om jeg orker å ta et fjerde strøk eller om jeg bare skal droppe det inntil jeg får fritidsproblemer! Håper kveldens blemmer blir de siste:)

Planen for tregulvene på stue, spisesetue og kjøkken er endelig klar..de skal lutes!


Luten forhindrer at treet gulner. Dagens produkter er dessuten laget av naturlige råvarer som sikrer et sunt inneklima (sammen med all oljemalinga i 1 etasje:)


Vi har brukt fugemasse som har omtrent lik farge som treet for å fjerne de største sprekkene. Dette skal nå herde et par dager før det blir en ny runde med sliping og gulvrens før gulvet blir klart til luting. Deretter skal vi etterbehandle gulvet med helt matt lakk. Tror det er lurt med tanke på barn og hund i hus!



Nå må jeg ta kveld og lade batteriene til i morgen. I morgen skal forresten den største poden spille sin første fotballkamp og jeg gleder meg!

Go natt!
Beate

1 kommentar:

  1. Jeg er imponert! Flinke dere er! Og så fint det blir, gleder meg til å komme og se etterhvert :))

    SvarSlett