fredag 21. januar 2011

Nye gamle ting!

Da er lysekronen som vi (eller Inge) kjøpte på auksjon sist søndag ferdig pusset og montert. Den har også fått nye ledninger.

Da har vi to lysekroner i 1 etasje. Lysekronen som jeg har arvet etter bestemor har jeg enda ikke funnet en passende plass til desverre....


Dette emaljeskiltet kommer fra bestemor sin bygård midt i Trondheim sentrum.



Pappa tok vare på det da bygården ble solgt, men ga det til meg fordi han mente det passet bra her i huset og jeg er veldig enig:) Det er sannsynlig fra tidlig 1900-tallet.


Nå har den ene Amaryllisen jeg kjøpte til jul omsider blomstret:)

Bedre sent enn aldrig. Den andre er fremdeles ca 2 cm høy. Jeg har ingen grønne fingre, men jeg har da ikke vært SÅ slem med dem! Men den er fremdeles grønn og kanskje den blomstrer en dag den også. Jula varer vel helt til påske, ikke sant?

Nå blir det godt med helg og vi skal feire bursdagen til min kjære bror!

Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar