mandag 29. november 2010

Julekalender

Hei! Da begynner vi endelig å komme tilbake til hverdagen etter flere runder med sykdom. Begge guttene har hatt vannkopper. Lillegutt var på barnehagen i 2 dager før han måtte være hjemme igjen med diare. Satser på at alle holder seg friske til jul nå:) Jeg har bestemt meg for å beholde stuebordet som det er. Bordplaten skal slipes litt og lakkeres på nytt. Vi har forresten kjøpt "nytt" spisebord også.....eller nytt er det vel ikke akkurat, men pytt pytt....60/70 år er vel ingen alder på et bord:) Det må males, men jeg er usikker på fargen enda. Fikk et forslag om å male det koksgrå (takk for tipset Lise:)Må tenke litt mer før jeg bestemmer meg.

I helga dro jeg fram kassen merket med advent og fikk pyntet litt her, men julestjerna fikk ikke komme opp. Jeg tror jeg skal kjøpe en ny!
Adventskalenderen fikk heller ikke komme opp av eska i år. Jeg ble inspirert av en reportasje Adresseavisen sitt Hjem - bilag hvor de viste mange ulike adventskalendere. Adressa Hjem har mange fine reportasjer og tips om interiør osv. Mer fra adressa hjem kan du lese her

Så til poenget:) Her er Eirik sin kalender i år


Vi har forresten lagt lista litt lavere i forhold til adventsgaver i år. På datoene som kommer på lørdag har jeg pakket inn lørdagsgodt. Ellers er det litt små lekebiler
og badeskum. Vi kjøpte ei stor legoeske med bil med hestetilhenger og hest. Vi har fordelt klossene og klipt ut litt av bruksanvisningen så da kan poden bygge litt hver dag og det blir forhåpentligvis spennende å se hva det blir til slutt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar