torsdag 6. mai 2010

Frustrerende fargevalg!

I går hadde jeg et par timer fri på ettermiddagen og da var det bare å hive seg i bilen for å kjøpe maling. Etter diverse testing av ulike farger, ble vi enig om at eggehvit oljemaling med 40 glans fra Jotun var "safe" og fin både på kjøkken og stue. Det var godt å begynne å male for da ser man virkelig at ting går fremover. Etter å ha malt to vegger på kjøkkenet måtte jeg stoppe opp og se hvordan det ble...... det ble jammen veldig gult:( Hvis malingen gulner mer etter en stund pga at det er oljemaling så blir det virkelig alt for gult!!! Jeg tok med penselen på stua og malte ved siden av fargen Chi og det var overraskende stor forskjell. Det er nesten som jeg tror at malinga må ha blitt blandet feil!? Det ble full stopp i maleprosessen og i dag skal jeg få tak i flere fargeprøver. Tapetprøven jeg venter på går i grått og hvitt. Jeg er egentlig litt lei av eggehvit, beige o.l Håper jeg fåt tid i kveld til å prøve ut div farger som går mot grått!! Spennende.....og tidkrevende!

Vi er forresten i gang med en diskusjon med forrige huseier om hvem som skal fjerne søppelet som kom fram på eiendommen etter at snøen forsvant. Skjønner ikke at det er en diskusjon en gang da søppelet tilhører forrige eier, men hun har tydeligvis en annen oppfatning. Vi har kontaktet megleren som solgte huset og så får vi se hva som skjer da. Jeg har ikke lyst til å bruke tid og energi på å fjerne haugevis med søppel som ikke er mitt!

Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar